Miks muudeti intelligentne veidi skeptiline lause, otseselt soovitavaks, käskivaks? Vastus on Aasia. Arvatavasti parim õlu maailmas kõlab Aasias nõrkusena, selgitab pika Londoni kogemusega Carlsbergi president Jorgen Buhl Rasmussen.
«Uus tunnuslause kutsub tarbijat tegutsema, ostma. Vana bränd läks hästi peale Põhjamaades ja Inglismaal, kus mõistetakse irooniat ja nalja. Aasia jaoks see bränd ei sobinud, arvatavasti parim õlu on nõrkuse tunnus.»
Probably the best tähendab Aasia kultuuris, et sa ei ole parim. Aasias pead ütlema, et oled parim.
Maailm võib rääkida inglise keeles, kuid aru saavad sellest kõik omamoodi.
Aasias on käimas jätkuvalt kohalike õllebrändide ülesostmisprotsess, misjärel need potsatavad suurte kontsernide brändiportfellidesse. Uued turud tõotavad suuri kasumeid.
Suur osa Carlsbergi kasumist tuleb uutelt turgudelt, hetkel 40 protsenti Venemaa suunalt ja see raha investeeritakse edasi ka Aasia vallutamiseks.
Mäletatavasti tegeles Venemaa vallutamisega selline Tallinnast, täpsemini Sakust juhitud firma nagu Baltic Beverages Holding, mida juhtis rõõmsalt naeratav Eesti noormees. Firma juriidiline aadress oli muidugi siis Stockholmis ja alates 2008. aasta aprillist on see mahlakas kompanii Carlsbergi oma.
Kui tahate loost rohkem teada, peate asuma õppima Harvardi Business Schooli, kus saab seda ärijuhtumit nii öelda teaduslikult ja kõrgemal tasemel uurida ja omandada alates aastast 2010.
Jääb lisada, et Eesti mehed käisid ka Aasiat vallutamas – Saku õlletehase äriarenduse direktor Jaan Härms oli veel hiljuti kaasatud Malaisia õlleturu haaramisse.
Viibisin ka mina tähtsal päeval Kopenhaagenis. Meelde jäi neli hiiglaslikku kivist India elevanti, mis ilmestavad ja kannavad oma õlul õllelinnakut Taani pealinnas ja lugu kokkuhoidlikust isast ja elupõletajast pojast Jacobsenidest, kes asutasid Carlsbergi.
(Postimees)
Vaata lisaks: Carlsberg, Saku Õlletehas
No comments:
Post a Comment