10.4.11

Password 2011: massimeedia digitaalajastul

turundusdirektor Kadri Ärm, Saku õlletehas:

Diskussioone “vana” versus “uue” meedia osas on peetud kaua ja lõpmatuseni ja tihti on suund, et see, mis onlines,on äge ja tulemuslik ja traditsioonilises meedias tegutsevad need, kes midagi kifti ja uudset välja ei suuda.

Nii palju, kui on kampaaniaid ja projekte, brände ja sihtrühmasid, nii palju on ka eesmärke – ja see mõjutabki kanalite miksi ja sellest peaks lähtuma turundus, mitte aga “ägedasse online’i” minemisest.
TV edulugu = liikuv pilt + heli + tekst

Õlleäri on emotsionaalne, meil ei ole paksu informatsiooni vaja tarbijani viia. Emotsiooni edasi viimiseks jutustame lugusid, kus on näha toode – atmosfäär, sihtrühm, toote äratundmine. Liikuv pilt on parem ja kiirem ja atraktiivsem kui staatiline pilt, voiceover tutvustab tooteomadusi – vajame ka heli… Ja nii jõuamegi teleni. Heli, pilt, sisu on ansabel, mis defineerib telereklaami olulisuse.

Konkureerivad arvuti ja mobiil, ent pilt on seal ebakvaliteetsem, väiksem, heli tihti polegi.

Meediaplaneering on matemaatiline tehe – sellega saavutame suurima katvuse. Õlu kõnetab noort või hingelt noort meest, ta veedab küll vähem aega teleka ees, aga õigetes kohtades ja õigel ajal on võimalik nendeni jõuda isegi kuni 80% osas. Hind per kontakt on samuti mõistlik, arvestades reachi (suhtarv).

Lisaks on alkoholireklaam seotud mitmete piirangute ja maksustustega, digitaalreklaam on kõige tugevam konkurent – aga täna ilmselt tunde veebis lihtsalt surfavaid inimesi on vähem kui tunde passiivselt telekaees istuvaid inimesi.

Meediavalikul on suur osatähtsus mõõtmisel. Kui palume inimestel rääkida esimesena meenunud reklaamist, räägib 90% inimestest meie telereklaamist, mitte teistes kanalites nähtust. Kui tahad tagasisidet, on telereklaam konkurentsitult eelistatuim.

SAKU mõõdab Eesti keskmisest rohkem, mõõdame ka neid, kus pole osa telel. Tulemused on selged, enamasti räägivad need telereklaami kasuks – aga olles sarnaste eelarvetega teinud televabasid kampaaniaid, on märgatavus väiksem.

Meie lähenemine traditsioonilise meedia kasutusele on, et märkamine on oluline. Tahame teada ka, kas bränd tunti ära, kas sõnum oli mõistetav, kas reklaam meeldis, kas see kutsus tegevuusele. Saadud info on heaks sisendiks kõigi edasiste kampaaniate planeerimisele, sisendiks uutele tegevustele.

Telereklaami vaatamisega ei tegeleta mõtte ja pühendumisega, see ei muuda neid inimesi rumalamaks – sellega tuleb lihtsalt arvestada.

Vaata videot: Saku – puhas värskus

(est.best-marketing.com/blog/)

Vaata lisaks:
Saku Õlletehas

No comments:

Post a Comment