18.8.11

Hiina Oktoberfest kukkus läbi

Hiinlased armastavad Oktoberfesti, aga ainult originaali. Aasiapärane versioon, Pekingi õllepidu, on vähese külastajate arvu tõttu läbikukkunud. Hiina ettevõte investeeris peaaegu 100 miljonit eurot sellesse üritusse, et nüüd nentida: „ Joomiskultuur on ikkagi teistsugune kui Münchenis.“

Oktoberfesti aasiapärase versiooni korraldajad üritasid Baierimaa edu Hiina Rahvavabariiki importida, kirjutab ajaleht Die Süddeutsche Zeitung. Oodatud oli nelja miljonit külastajat, 100 000 igas päevas. See eesmärk osutus aga utoopiliseks.

Kui eelmine laupäev mõõdupuuks võtta, siis oli nelja nädala jooksul külastajaid umbes 100 000. Kaheksast peohallist olid avatud ainult kaks.

Viis aastat plaanis ettevõte Xiedao Pekingi Oktoberfesti suve keskpaigaks. Firma lasi ehitada 20 peohalli, muretses sadu liitreid õlut Saksamaalt ning võttis tööle 4000 inimest sealhulgas 400 sakslast. Ettevõtte juht käis viiel korral Müncheni Oktoberfestil ja lasi ennast nõustada.

Michael Schottenhamel, ettevõtja ja kõrtsmiku poeg, on Oktoberfestiga üles kasvanud. Ta andis hiinlastele Dirndl kleitide lõike, puhkpillimuusika noodid ning retsepti kanaliha valmistamiseks. Kuid siiski oli tema sõnul pidu kohandatud hiina külastajate jaoks.

Baierimaa muusika asemel kasutati live-etteasteid ning hiina rokki. Hapukapsa juurde pakuti kala. Kui oli selge, et üritus enam populaarseks ei saa, siis õlle esialgne hind kümme eurot langes 30 protsendi võrra.

Olenemata nõrgast algusest toimub üritus järgmine aasta uuesti. Planeerimisrühma eeskõneleja sõnul ei saa üritust ainult külastajate arvus mõõta. Tema sõnul tahavad nad järgmisel aastal veel rohkem originaalile sarnaneda, ainult õllehinnad peaksid madalamad olema.

Videot näed siin

(Delfi)

Vaata lisaks:
Oktoberfest - suurim õllepidu
Oktoberfest.de

No comments:

Post a Comment