25.8.11

Heineken hoiatab hääbuva õlleisu eest

Heinekeni aktsiad kukkusid eile 8 protsenti pärast seda, kui Hollandi õllepruulija andis kasumihoiatuse – mis on tööstusharus nädala jooksul juba teine.

Kuna suvi oli nigel, siis Heineken käesoleva aasta kokkuvõttes netokasumi kasvu enam ei oota, kuigi esimese kuue kuuga kogunes kosumist 4 protsendi jagu.

Firma teatel on juuli-augusti kõrghooaja ebatavalise nõrkuse taga laiapõhjalised majandusmured ja halvad ilmad.

Oma osa oli Heinekeni sõnutsi ka tõsiasjal, et sel suvel ei toimunud jalgpalli MMi sarnaseid suurvõistlusi.

Õllefirma sünge sõnum tuleb vaid päev pärast seda, kui euroala tarbijakindlus sooritas kiireima kuise allasööstu viimase 20 aasta jooksul, ületades isegi Lehman Brothersi lagunemise järgsed «saavutused».

Möödunud nädalal langetas oluliselt oma tänavusi kasvuprognoose Taani õlletootja Carlsberg – varasema 20 protsendi juurest 5-10 protsendi peale.

Heinekeni tegevjuht Jean-Francois van Boxmeer rõhutas siiski esimese poolaasta «tugevat» taset ja kordas taas oma varasemat väidet, et üritab laiendada firma geograafilist jalajälge, kattes sellega kiiremat kasvu tõotavaid tärkavaid turge.

«Märtsis läksime Mehhiko turule, augustis hakkasime pruulima Heinekeni õlut Indias,» ütles ta.

Analüütikute hinnangul oli aga halb ka Heinekeni esimene poolaasta, kuna oodatud aktsiatulu kasvust jäi 10 protsenti puudu.

«Erinevalt Carlsbergist on Heinekeni probleemid laiapõhjalised: turuosa on kaotatud USAs ja Mehhikos, Euroopa tulemused on nõrgad, kasv Ladina-Ameerikas valmistas pettumuse,» kirjutas klientidele Eddy Hargreaves Collins Stewartist.

«Vaatamata geograafilisele mitmekesisusele on nõrgad näitajad Egiptuses ja Kreekas mõjutanud tugevalt tervet gruppi.»

Copyright The Financial Times Limited 2011.

(Postimees)

Vaata lisaks: Carlsbergi aktsial kolme aasta halvim päev, Heineken üllatas kärbetega, Heineken liitus Londoni OM sponsoritega, Heineken laieneb ... Nigeerias

No comments:

Post a Comment