17.3.11

Populaarsemad omatooted: piim, suhkur ja õlu


Oma kaubamärgiga toodete müük on Rimis viimastel aastatel suurenenud. Kui eelmisel aastal moodustas omamärgi toodete osakaal 13,18 protsenti kogumüügist, siis käesoleval aastal ulatub see 16,73 protsendini.

Rimi kaupluste sortimendis on kokku üle 1500 omamärgi toote, mis on esindatud kõikides suuremates kaubagruppides nagu kuivained, saia- ja leivatooted, liha- ning piimatooted, maiustused.

Kõige müüdavamaks nendest on Rimi Eesti Foodi kommunikatsioonispetsialisti Katrin Batsi sõnul piim, suhkur ja õlu.

Enamik Rimi omamärgitoodetest on tema sõnul pärit Eestist. "Pea kogu Rimi omamärgi värske kauba tootegrupid (sh piimatooted) on kodumaise päritoluga," lisas ta.

Kokku müüakse oma kaubamärgi all tooteid, mis on pärit kokku 16 Euroopa Liidu riigist. "Impordinäitena toome jäätist ja oliivõli Itaaliast," sõnas Bats.

Kett nõuab ka kvaliteeti

Omamärgitoodete soodsam hind tuleb Bautsi sõnul eelkõige sellest, et tootele ja selle brändile jäävad ära reklaam ja turundus, mis üldjuhul moodustavad kauba hinnast väga olulise osa. "Kvaliteedi arvelt järeleandmist pole," kinnitas ta.

"Rimi omamärgitoote valmistaja valimisel on alati üheks tingimuseks kas sama hea või parem kvaliteet võrreldes sama tootegrupi tuntud brändidega," selgitas Bauts. "Omatoodete müügiedukuse kasv näitab, et tarbijad on omamärgitooted hästi vastu võtnud ja parema hinnaga kvaliteetne kaup on igati loogiline valik."

Rimi sattus eelmisel aastal luubi alla, kui asus oma kaubamärgi all pakutavaid lihatooteid sisse tooma väljaspoolt Eestit. Toidukett lubas kodumaise liha omatoodete näol lettidele võimalusel peagi tagasi tuua.

Eesti tootjatel napib ressurssi

"Oleme sellest juhtumist põhjalikult õppinud ning teemaga ka väga tõsiselt tegelenud. Rimi omamärgiliha tarnekoostöö osas oleme pidanud läbirääkimisi mitme Eesti tootjaga, kuid takistuseks on saanud tootjatepoolne võimaluste puudumine pakkuda soovitud koguseid," märkis Bauts.

"Eesti tootjatel jääb oma lihabrändide kõrge tootlikkuse ja suurte mahtude juures ressurssi selliseks koostööks väheks. Küll aga võib öelda, et Rimi ostab täna tooteid müügiks kõigilt suurematelt lihatootjatelt Eestis."

Bauts viitas omatoodetest rääkides hiljutisele TNS Emori uuringule, mis näitas, et omamärgitoodete populaarsus Eestis kasvab. "Tarbijad teevad täna oma ostuotsused ratsionaalsetel kaalutlustel ning omamärgitoode ongi mõeldud just kaalutlevale ostlejale, pakkudes igapäevased toiduaineid parima hinna ja kvaliteedi suhtega," lausus ta.

(Delfi)

No comments:

Post a Comment