Kui alustada kõige olulisemast ehk klaasi jõudnud õllest endast, siis üks tähtsamaid asju, mis õllekontrolörid välja tõid on see, et õllevahuga ei kipu teenindajad priiskama ning korrektse 2 cm asemel jääb vahtu õllele pigem vähem kui rohkem. See omakorda tekitab seisnud õlle tunde, eriti just toidu kõrvale serveerituna. Siinjuures mainiti ka seda, et meie asutustes tihtipeale ei teata, mis temperatuuril tuleb tumedat õlut serveerida ning ei osata kliendilt temperatuuri eelistust ka küsida.
Üks enamlevinuid vigu, mida kodumaistes pubides ja restoranides õlut serveerides tehakse, on aga õllealuse puudumine. Teenindajad ei ole agarad õllealust õlle juurde pakkuma ning heal juhul saab seda ainult küsimise peale. Tegelikult peaks õllealus olema number üks asi, mis õlleklaasiga kaasas käib.
Veel üks suurem negatiivse tähelepanu osaliseks saanud valdkond puudutab õlleklaasi kuju ja logot. Kuigi peaks olema elementaarne, et õlut serveeritakse sama õllemargi logoga klaasi, siis esines nii selliseid juhtumeid, kus tumedat Tõmmu Hiidu serveeriti tavalisest õlleklaasist, kui ka selliseid, kus õlu kallati Fizzi logoga siidriklaasi. Veel üks õlle serveerimise reegleid, mida siin-seal eirama kiputi, oli see, et õlut serveerides peab õlleklaasi logo olema alati suunatud kliendi poole.
Konstruktiivsele kriitikale vastukaaluks kiitsid õllekontrolörid peamiselt heatahtlikku ja sõbralikku teenindust. Meeldiv üllatus oli see, et Eestis hakkab vaikselt juurduma erinevate õllede juurde sobivate näkside pakkumine ning kuigi eelneva jutu põhjal võis jääda mulje, et asi on üsna lootusetu, siis oli ka kohti, kust õllekontrolörid said väga korrektse ja igati nauditava serveerimise osaliseks.
Arenemisruumi on meie õlleserveerimiskultuuris aga kindlasti.
Õllekontrolöride silmapaistvamad kommentaarid:
1) “Kuigi õlu oli maitsev nagu alati, siis kogemus jäi natuke halvaks puuduvate õllealuste ja suuresti kõikuva vahukoguse pärast. Samuti ei olnud ilus vaadata, kui teenindaja leti taga liigse vahu lusikaga klaasist välja tõstis, et õlut juurde lisada.”
2) “Teenindamine oli väga hea! Tehti hinda alla ja oldi väga sõbralik. Kõigepealt pani õlle Fizzi klaasi, aga minu palve peale vahetas selle kiirelt ümber õlleklaasiks. Ja kui aluse kohta küsisin, siis ütles, et võid ise võtta, kui tahad. Tundus, et neil lihtsalt oli nii vähe neid õllealuseid, et nad kõigile ei jaganud. Võib-olla siis, kui ülikonnas minna, antakse ka alus. Eks järgmine kord katsetan.”
3) “Teenindaja oli väga abivalmis ning käis mitu korda viisakalt küsimas, kas me soovime midagi kõrvale süüa, ning pakkus ka tumeda õlle kõrvale korrektseid snäkke. Tõmmu Hiiu klaas toodi mulle lauda ning ka valati seal. Kahjuks oli seda hoitud külmikus, nii et õlu oli külm. Õllealust kahjuks ei pakutud. Aga pean kordama: teenindus muus osas oli super ja suhtumine väga meeldiv.”
4) “Klienditeenindaja lasi kraanist enne liisunud õlle teise klaasi ja alles siis mulle uude jahedasse klaasi, nii nagu peab. Vahtu oli täpselt kahe cm jagu ja logo jäi ilusasti minu poole. Jäin teenindusega väga-väga rahule, ainuke asi, millega oleks iniseda saanud, on puuduv õllealus õlut letile asetades.“
5) “Tellisin alguses Premiumit, õlu serveeriti korralikult klaasi, kuid jäeti liiga vähe vahtu peale (oli 0,5 l joonest umbes pool sentimeetrit üle) ning klaasi alla ei pandud õllealust. Kokkuvõtteks serveeriti õlut peaaegu õigesti ning logo oli minu poole suunatud. Teisena tellisin Tõmmu Hiiu, see serveeriti valesse klaasi ning samuti valesti, sest kallamisnurk oli vale. Ei pandud alla õllealust ning ei küsitud temperatuuri. Logo jäi minu poole, õllevaht oli aga korralik.”
Kõigile õlut õigesti serveerinud teenindajatele teevad õllekontrolörid omalt poolt suure kummarduse.
(Delfi)
Vaata lisaks: Kontrolör Sairi: vaatan pubides mehi teise pilguga, Viis enimlevinud viga õllede serveerimisel, Õlu passib ka šokolaadikoogi kõrvale, Kontrolörid alustavad serveerimise hindamist, Millised on toidu ja õlle sobitamise reeglid?, Nii tuleb serveerida..., Kuidas pakkuda õlut?, Õllesommeljee toob kultuuri muutusi, Mida inimesed kontrolörist arvavad?
No comments:
Post a Comment