Tänavuse aasta algus on joogitootjale olnud väga hea. Ettevõtte esimese kolme kuu müük kasvas siseturul 12%, eksport aga 62%. Kogumüük kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 18%. „Siseturu kasv on oluliselt üle meie ootuste. Meie ootused olid nullkasvule,” kinnitab Noop. „Arvasime, et inimesed kardavad tarbida, aga see pole osutunud tõeks, pigem hoopis vastupidi.”
Kasv algas ettevõttes juba möödunud aastal, kui müük tõusis 8% ja eksport sealhulgas 32%. „Meil oli tootmismahtu üle ja hakkasime rohkem eksportturgudega tegelema,” põhjendab Noop kiiret ekspordikasvu.
A. Le Coqi eelmise asta ekspordikäive oli 9,59 miljonit eurot. Kõige suurem ekspordimaa oli Taani, kuhu suureneb eksport ka sel aastal. Aga toodangut läks Viru Premium brändi all ka Soome, Leetu ja paljudesse teistesse Euroopa Liidu maadesse.
Eelmisel aastal tehti ka ajakohane masule suunatud investeering. 1,92 miljoni euro eest osteti mahlaliin, millega saab valmistada 2-liitriseid mahlapakke. „Et saaks teha odavamaid mahlu,” selgitab Noop. „See investeering on end kõvasti ära tasunud, sest inimesed ikka väga vaatasid hindu.”
Ka tänavu investeerib ettevõte 3 miljonit eurot tootearendusse. Kaasajastame pakendeid, sest tarbimine on tõusul ja inimesi hakkab taas huvitama ka toote välimus, ütleb Noop.(Äripäev)
Vaata lisaks:
Eesti kõige mainekamad suurfirmad
A. Le Coq andis poole Olvi kvartalikasumist
A. Le Coqi müük kasvas 18%, eksport 73%
Noop: meie üllatused ei piirdu vaid ...
Joogituru arengutest 2011. aastal
Baltic Beer Company
A. Le Coq
No comments:
Post a Comment