8.2.11

Soomlased joovad ka kodus Eesti õlut

Turu-Uuringute AS selgitas jaanuaris välja, et kaks kolmandikku soomlastest ostaks ka kodumaal Eesti õlut.

A. Le Coq'i tellitud uuringust selgub, et soomlaste seas on tuntud valdavalt kaks Eesti õllemarki, A. Le Coq ja Saku. Esimest eelistavad nooremad - 18-30 aastased - ning viimast vanemad õllejoojad.

Eesti õllede populaarsust näitab ka õlletootjate aasta aastalt suurenenud müük Soomes ja laevakaubanduses. Näiteks on A. Le Coq Premiumi müük Soomes kasvanud kahe aastaga 1,1 miljonilt liitrilt 2,4 miljoni liitrini. Analoogselt on A. Le Coq Premiumi müük suurenenud ka Soome-Rootsi suuna laevadel ja sadamapoodides, kasvades aastaga ligi 40 protsenti.

Seda, et soomlased ostavad rohkem Eesti õlut oma kodumaal, toetab ka Eesti Konjunktuuriinstituudi aruanne, millest selgub, et Eesti õlle eksport kasvas 2010 aasta esimese 9 kuuga 72 protsenti ja seda eelkõige Soome eksporditud koguste arvel, mis moodustasid peaaegu poole antud toote mahulisest ekspordist.

Turu-Uuringute uuringujuhi Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul on soomlaste seas tuntud valdavalt kaks Eesti õllemarki, milleks on A. Le Coq ja Saku.

“Kaks õllebrändi eristuvad vaid selle poolest, et Saku on vanemate ja konservatiivsemate soomlaste poolt eelistatud, A. Le Coq’i peavad maitselt paremaks ning ostavad meelsamini aga nooremad soomlased,” ütles Riivits-Arkonsuo.

A. Le Coq’i juhi Tarmo Noobi hinnangul kinnitab Turu-Uuringute saadud tulemus üheselt Eesti õlle müüginumbrite kasvu Soomes ja seda, et soomlane ei joo Eesti õlut ainult Eestis vaid ta ostab seda ka Soomes.

Samuti on tema sõnul tervitatav, et ka A. Le Coq on jõudnud põhjanaabrite eelistatud õllede hulka. “Kui mõned aastad tagasi teati Eesti õllena üldjuhul vaid Saku õlut, siis nüüdseks kinnitab üle mere tugevalt kanda ka A. Le Coq’i õlu,” on Noop rahul.

Noop ütles, et Soome turul läbilöömisele aitab kaasa ka kuulumine Soome ettevõtte Olvi Group’i. “Tänu Olvile on Premiumil väga hea esindatus kauplustes ning suudame pakkuda õlut sama hinnatasemega kui kohalikud tootjad, mis on kindlasti üheks meie eeliseks” lisas Noop.

Turu-Uuringute AS viis 15.-16. jaanuaril läbi Tallinna sadamas soome laevareisijate seas küsitluse, mille eesmärk oli selgitada soome turistide hoiakuid ja suhtumist Eesti õllesse ja brändidesse. Kokku küsitleti 300 inimest vanusevahemikus 18 – 55 ning vanemad.

(Delfi)

Vaata lisaks:
A. Le Coq
Uuring: soomlased tahaksid ka Soomes osta Eesti õlut

No comments:

Post a Comment