19.1.11

Valimised 2011 - lubaduste ökonoomika

Vali mind! Katkematu lindina palistavad teeääri plakatid: „Allahindlus 40-70%”, „Diivanid poole hinnaga”, „Kümne päeva parimad hinnad” ja kõige selle vahel ikka uuesti ja ikka uuesti reklaam „Vali mind!!! Vali ometi!!!”. Sellises asetuses jääb mulje, et tegemist on kogu maad hõlmava kaubamajaga.

Muidugi pole see nii lihtne, kui kaupmees tahab täiesti üheselt minu raha, siis „vali-vali mind” tahab minult mandaati oma äriplaanile „Kuidas kogu maailma õnnelikuks teda … valija enda rahaga.” Retseptid on erinevad alates emapalgast, uuest algusest, tasuta kõrgharidusest, hinnatõusu peatamisest, tööpuuduse vähendamisest kuni laste aitamiseni ja kuni kindlaks olemiseni, millega võidad igal juhul.

...Niikaua, kuni ma vaid tahan, kuid ei näita, mida ma selle tahtmise saavutamiseks teen, pole mu jutt tõsiseltvõetav. Nagu rääkis Vanaema Marie: ükskord olid lõbusas tujus mehed õhtuses külakõrtsis juba õige kuraasikad ning ärplemistujus sattunud vaidlusse üle kõrtsi katuse hüppamise võimalikusest. Ja kui siis üks meesstest luksatas: „mina tahaks üle kõrtsikatuse hüpata,” oli ka kihlvedu korvi õlle peale kerge sündima. Kogu kõrtsiseltskond läks loomulikult seda imeasja kaema. Lubajagi oli hakkamist täis ja piitsutas end üles: ”Tahan üle kõrtsikatuse hüpata! Ma väga tahan! Ma ikka väga, väga tahan!” Tüki aja pärast küsivad siis külamehed, et mis toimub, hüppa juba, külm hakkab. Hakkamist täis mees polnud kade vastama: „Ega ma hüpata lubanud! Ütlesin, et tahan hüpata ja nagu kõik olete tunnistajaks olnud, olen tõsiselt ja pikka aega seda tahtnud, seega lubaduse täitnud, kihlveo võitnud ja korvi õlut välja teeninud!”...

(lühendatult Äripäev)

No comments:

Post a Comment