Saku Õlletehas jätkab uuringufirma Nielsen andmetel õlleturu liidripositsioonil hoides 2010. aasta kokkuvõttes 38,2 protsenti õllede mahulisest turuosast, millega edestab peakonkurent A. Le Coq´i.
Turuliidrite jõuvahekorrad möödunud aastal väljakujunenud turul märkimisväärselt muutunud ei ole. Eesti õlleturg kokkuvõttes on peale mitut langusaastat stabiliseerunud kasvades 0,4 protsenti.
Saku Õlletehase juhatuse esimehe Veli Pekka Tennilä sõnul on Eesti õlleturg tugevalt paika loksunud. „Vaadates tootjate stabiilselt püsivaid turuosasid lähiaastatel suuremaid muutusi oodata ei ole. Turuosad jäävad mõne protsendi võrra kõikuma ja turuliidrid hoiavad umbes 80% kogu õlleturust,“ ütles Tennilä. „Hoopis suuremad kasvuvõimalused avanevad ekspordis, kus Saku Õlletehas on möödunud aastal suurt edu saavutanud.“
Saku Õlletehasele kuulub hinnanguliselt 55 protsenti kogu Eesti õlletööstuse ekspordist. Ekspordimahud on möödunud aasta jooksul kasvanud rohkem kui 100 protsenti. Suurima tõuke edukale ekspordiaastale andis Baltimaade ja Skandinaavia moodsaima purgiõllede villimisliini avamine novembris 2009, mille maksimaalne aastane tootmisvõimsus on suurem, kui Eesti purgiõllede turg kokku.
Tennilä sõnul on Saku Õlletehasele jätkuvalt kõige tähtsamateks prioriteetideks õllekultuuri areng ja premium toodete tutvustamine. “Tänavune edukas aasta näitas, et oleme õigel teel. Kevadel turule toodud Tuborg saavutas kiirelt suure populaarsuse ja on tänaseks 13-protsendilise turuosaga enimmüüdud premium segmendi õlu Eestis.” ütles Tennilä. “Teine oluline suund on jätkata sügisel alustatud kontseptsiooniga, pakkudes veinidele alternatiivi Gurmaanide Kollektsiooni stiilis eriliste õlledega, restoranide joogivalikus õhtusöögi kõrvale või lihtsalt piduliku joogina.“
Möödunud aastat iseloomustavad jõulised hinnakampaaniad jaekaubanduses, mille tähtsus õllemarkide turuosas on kasvanud ülitähtsaks komponendiks. Hoolimata aktsiisi tõusust eelmise aasta alguses on õllede keskmine liitri hind jaekaubanduses langenud ligi 3 protsenti, mille põhjuseks on kasvanud private label kaupade osakaal ja hinnakampaaniad. Lähiaastatel töötame nii premium kui ka mainstream õllede segmendi tugeva kasvu nimel, millest esimene on möödunud aastal 1,2 protsenti langenud ja teine sama palju tõusnud.
Saku Õlletehas on 190-aastase ajalooga Eesti vanim ja suurim järjepidev õlletööstus, mille eesmärk on pakkuda tarbijatele kvaliteetsete jookidega mõnusat värskendust ja uudseid elamusi. Aastast 2008 on Saku Õlletehas rahvusvahelise õllekontserni Carlsbergi täieõiguslik liige kuuludes seeläbi rahvusvahelisse õlletootjate kõrgliigasse.
(Saku Õlletehas)
No comments:
Post a Comment