28.9.11

Termikad Ameerikas: iidse lehaga kõrts ...

Ansambel Terminaator põrutas loomingulise palangu järele

"Üks asi, mis puudutab New Yorki – kes seal reisib, peab olema väga ettevaatlik – metroodes on väga palav ja rongides konditsioneer põhjas – jube külm. Pool bändist on tõbised," kirjutab Terminaatori solist Jaagup Kreem bändi reisiblogis, et Ameerikas inspiratsiooni otsivad mehed maadlevad külmetusega.

Möödunud kolmapäeval pühkis Terminaator kodumaa tolmu jalgelt ja põrutas kolmeks nädalaks Ameerikasse inspiratsiooni otsima. Meeste esimene peatus oli New Jersey, kus pärast ühe sõbra juurde sisse seadmist õhtustati vene restoranis "Lada". "Seal saime päris borši ja Kiievi kotletti, mis oli suurepärane maitseelamus pärast plutooniumis keedetud lennukitoitu," muljetab Jaagup. "Tellisime õlled, mille peale palus restorani kelner Dmitri minna ümber nurga alkopoodi ja ise oma joogid kaasa tuua." Kelneri palve oli põhjendatud: et alkoholimaks New Jersey restoranides on liiga suur ning väiksemad kohad ei saagi omale alkoholimüüki lubada, siis tuleb õllesõpradel endil jalad selga võtta.

Restoranis tabas mehi ka suur üllatus. "Jass unustas lisamata, et restoranis "Lada" hakkas muusikavalikus vene lugude vahele ühtäkki kõlama lugu nimega "Rändajad", täitsa puhtas emakeeles," lisab bändi trummar Roland Puusepp.

Tuju langes alla Kroonlinna nulli

Inspiratsiooniotsingud viisid bändimehi nii vaatamisväärsustega tutvuma kui ka niisama New Yorgis jalutama. "New York on linn, millesse võib väga kergelt ära armuda – inimesed on sõbralikud ja abivalmid, arhitektuur jahmatavalt kaunis. Pole ime, et Frank Sinatra ja ka paljud teised muusikud on seda linna oma lauludes ülistanud," õhkab Kreem, kuid kirub samas, et ilm Ameerikas on sama muutlik, kui mõne inimese tuju. "Hommikul vara oli 28 kraadi sooja, pärastlõunal hakkas vihma tibama ja temperatuur langes koos tujuga alla Kroonlinna nulli."

Pisut üle nädala kestnud reis ei ole siiski möödunud päris viperusteta.

"Henno (Terminaatori kitarrist Henno Kelp – K.T) tahtis leida üles Sadowsky kitarritehast ja nii võtsime suuna Queensi. Juba metroos tundus mulle asi kahtlane – ei ühtki asiaati, latiinot ega valget inimest. Kui meie peatuses maha kobisime, saime aru et oleme sattunud päris õigesse getosse. Koperdasime seal siis veidi ringi ja kuna meil GPSi polnud, suutsime ka ära eksida," kirjutab ta. Õnneks sai eksimise käigus ka kitarritehas üles leitud.

Vanas kõrtsis haiski ajalooline

Enne New Yorgist lahkumist tegid Termikad kaatriga tiiru ka Hudson Riveril. "Ilm soosis meid ja oleksime peaaegu saanud välja sõita Liberty Islandile, vaatama ka Vabadussammast, aga kuna mingi tähtsa riigi tähtis tegelinski oli järjekordsel New Yorgi visiidil, sõitis ühel hetkel meie juurde rannavalve, uuris, kes me oleme ja kust tuleme, kas meil relvi pardal pole jne," kirjeldab Jaagup kaatrisõitu, mille rannavalve elamusrikkaks muutis. "Lisaks kõigele avastasid nad, et meid on liiga palju pardal ja andsid meile kaks võimalust – maksta trahvi või sõita mööda jõge tagasi kodusadamasse."

Pärast mõnd aega arutamist otsustasid mehed, et trahviraha eest võiks parem külastada New Yorgi vanimat kõrtsi, ning sõitsid kaldale tagasi. "Kõrts, kus käisime, oli rajatud aastal 1854 ja naisi hakati sinna lubama alles 1980. aastatel. See ei olnud mingi homobaar, vaid tõeline saloon. Isegi hais oli seal sees ajalooline," pajatab Jaagup. "Ja üks asi veel – nimelt ei olnud selles baaris muusikat. Polnud kunagi olnud, ega hakka ka kunagi olema."

Möödunud reedel esines Terminaator ka New Yorgi Eesti Majas ning nüüdseks on mehed jõudnud Chicagosse.

(Õhtuleht)

Vaata lisaks: Eestlane New Yorgis: elu on nüüd endine!