Vastab Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituudi sotsiaalse kommunikatsiooni vanemteadur Margit Keller:
Esmapilgul tundub muidugi, et ühel ettevõttel ei ole mõistlik brändida oma karastusjooki nii-öelda õlle kuube. Näited pudeleid kokku löövatest lastest ei ole just julgustavad.
Samas paistab, et tegu on seni Limpa limonaadina tuntud joogi ümberbrändimisega traditsiooniliseks limonaadiks. Klaaspudel, täiskasvanulik sildikujundus ja toote tutvustus veebis annavad aimu, et pigem on mindud püüdma Limpa sõprade vanemaid.
Kas ja milliseid ohte näete selles, kui alkohol ja limonaad on müügil samasugustes klaaspudelites?
Kui teha otsing Google’i piltides karastusjookide ja õllepudelite kohta, selgub, et selline kõhn pudel on juba ammu mõlemas tooterühmas kasutusel. Siiski vähemasti Eestis ei ole karastusjoogi ja õlle samasse pudelisse panek sama tootja poolt just väga levinud.
Kindlasti leidub piisavalt lapsi ja varateismelisi, kes saavad sellest pudelist inspiratsiooni õllejoomise (esialgu) kujutlemiseks.
Eesti turg on nii toodete, reklaami kui muude sümbolite mõttes niigi alkoholist küllastunud, lapsi ja noori rünnatakse alkoholivõrgutusega üsna noorest east peale.
Ma ei kiida A. Le Coqi otsust heaks, aga Eesti üldist alkoholi müügi ja turunduse konteksti vaadates ei tundu see olevat väga suurt kultuurimuutust tekitav samm.
Kuulnud kaubamaja ees aset leidnud stseeni kirjeldust, kas te ei arva, et limonaad ja alkohol samasugustes pudelites annab noortele valesid signaale?
Vastab A. Le Coqi juht Tarmo Noop:
Ma arvan, et ei anna.
Toote pealt on selgelt näha, millega on tegemist. Samamoodi võib mis iganes pakendi kohta öelda. Plastpudelis ja purkides on ka nii õlu kui karastusjoogid.
Miks villite limonaadi ja alkoholi ühesugustesse klaaspudelitesse?
Iga formaadi jaoks on sisuliselt vaja eraldi liini. Ei olegi võimalik erinevaid pudeleid teha. Aga mis vahet seal on, kas pudel on selline või teistsugune? Arvata, et keegi ostab limonaadi pähe siidrit, on ikka väga vägivaldne. Kui meie oma reklaamis mängiks, et joome siidrit, siis oleks see taunitav, aga limonaadireklaam on hoopis teine.
(Tartu Postimees)
Vaata lisaks:
Tarmo Noop: reklaam ise ei pane kedagi jooma
Alkoholivaba õlu ja siider pole mõeldud lastele
Kergem on keelata kui mõelda
Vanainimestelt küsitakse dokumenti
1 comment:
Saan küsija murest aru. Meil oli kodus järgnev situatsioon: saunaõhtu, 3-aastasele poisile tuuakse Limpa limonaadi - klaaspudelis, uhke ja uus kujundus, toojal hea meel, et sai lapsele rõõmu valmistada. Poiss vaatab pudelit ja lausub kurvalt: "Mhh...see on ju õlu...issi jook...ma ei saa ju seda juua..." Pärast selgitamist ja uurimist/nuusutamist selgus, et ikkagi limonaad ja võib juua, siis läks tuju ka paremaks.
Post a Comment